9 Kasım 2012 Cuma

BEBEĞİNİZ KAHVALTISINI YEMİYORSA


  Bir haftadır oğluma kahvaltı yediremiyorum. Hatta devam sütü, yoğurt, meyve... Herşeyi reddediyor sadece sebze çorbası içiyordu.


   Çizgi film izletmek, reklamlar, güldürerek kandırıp ağzına tıkıştırmak... Yok hiçbiri işe yaramadı...

   İsterse 3 gün beni uyutmasın katlanırım ama 3 öğün yemediği zaman bende moral falan kalmıyor tabi.

   Sonunda pes ederek doktorunu aradım ve şimdi yedirebiliyorum.

   Bulduğum yöntemi sizinle de paylaşmak istedim:

   Sebzeye hayır demediği için kahvaltısını haşlanmış patates ve brokolinin içine; peynir, yumurta sarısı, pekmez ve hazırlanmış devam sütünü karıştırıp püre yaptım. Tadına baktım bana göre tam bir işkence yemeği ama benim ufaklık bayıla bayıla koca bir tabağı bitirdi.

   Sonunda yüzü güldü, 1 haftadır açlıktan huysuzlanıp durmuştu. Tabi o yemek yiyince benim de yüzüm güldü. Belki sizin de işinize yarar. Bazı bebekler tatlıyı sevmiyor bazıları seviyor. Benimki tatlıyı sevmeyenlerdenmiş. Bebeğiniz birşeyi yemiyorsa ısrarcı olmayın. Onun damak zevkini çözüp sevdiği şeyleri bulmak lazımmış; "tecrübeyle sabit".

   Bir de devam sütünü içmiyorsa içine bir tatlı kaşığı pekmez onu da yemezse çay kaşığının ucuyla tuz atıp deneyin. Benimkinde tuz işe yaradı.

Önemli Not: Tuzun bebeklerde bir yaşına kadar yasak olduğunu unutmayın. Yalnızca çözümsüz kaldığınız noktada ve doktorunuza danışarak kullanın. Benim oğlumun aylık kontrollerini yapan Prof. de sanırım bunu düşünerek kar/zarar değerlendirmesi yaptı ve tuz önerdi. Çünkü özellikle sütten kesilen bebeklerin, ek gıdalara geçseler de mutlaka günde 500 cc devam sütünü içmeleri gerekiyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder