12 Kasım 2012 Pazartesi

BEBEKLERE BAĞIRMAK!!!


   Arama istatistiklerine baktığımda "bebeklere bağırmanın sonuçları"nın çok aratıldığını gördüm ve çok üzüldüm. Ben oğlum ilk doğduğunda öpmeye kıyamıyordum. Şimdi birazcık sert konuşsam gözündeki endişeyi görüyorum ve kendimden soğuyorum. Hal böyle olunca da bir bebeğe  bağırmanın zararlı olup olmadığını sorgulatmayı bile aklım almıyor. 

   Bağırmanın da ötesinde; ilk 6 ayında anne şefkati ile, sakin-huzurlu bir ortamda büyütülen, ağlatılmayan çocukların; ilerki yaşamlarında çok daha mutlu özgüveni yüksek ve iyimser bireyler oldukları, araştırmalarla ispatlanmış. 

   Peki bırakın kendisine bağırmayı, yanında başkasına bile bağırılan bebeğe sizce bu huzur ve sükunet dolu ortamı sağlamış olur muyuz? Ayrıca, ufacık bir tıkırtıya bile irkilen, sıçrayan bebeklerin, bağırmaktan korkmaması mümkün müdür?

Kendisine bağırılan bebekler:

  • Huzursuzlaşır
  • Mutsuz olur
  • Sevilmediğini ve istenmediğini hisseder
  • Hırçınlaşır
  • Korkaklaşır her şeye irkilmeye başlar
  • Ruhsal dengesi bozulur
  • Kendisini güvende hissetmez
  • Uyku ve beslenmesinde aksamalar başlar
  • Kişilik gelişiminde dengesizlikler görülür

Tüm Sorularınız ve Önerileriniz için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder