7 Kasım 2012 Çarşamba

HAMİLELİKTE DUYGUSALLIK ve DEPRESYONLA BAŞA ÇIKMAK

    Yükselen hormonların esiri olmak ya da olmamak... İşte bütün mesele bu..!

    Hamileliğimin ortalarıydı sanırım(eşime sorsanız tamamı der ama...), tamamen kontrolden çıkmıştım. "Çocuklar duymasını izlerken ağlamak" mı dersiniz, "küçükken annem bana şöyle yapmıştı" gibi geçmiş hesapları mı? Eşim beni ciddiye alsa sorundu, gülüp sakinleştirmeye çalışsa sorun. "Değişen hormonların yüzünden oluyor hayatım." dedikçe "Hayır işte! Gerçekten üzülüyorum, sen benden iyi mi biliyorsun ne hissettiğimi" diye iyice ağlıyordum. Teselli etse "Ağlamak istiyorum, bırak da rahatlayayım!", etmese "Neden teselli etmiyorsun bir üzülme desen susarım" diyordum. 5 dakika haber izleyemiyordum.

    Eşimin o dönemlerdeki hakkını ödeyemem. Çocuk bakar gibi baktı bana sağolsun. Tabi yeter deyip dayanamadığı anlar da oldu. Yani sanmayın ki sadece sizin eşiniz isyan ediyor. Ama onlara da hak vermek lazım; bilmedikleri ve anlamadıkları bir durum. Biz de karşımızda çığrından çıkan bir adam görsek ve bize yabancı bir durumdan kaynaklansa, bizim de sabrımız zorlanırdı.

    Bazen tecrübeli bir anneden duyduklarımız, doktorun söylediklerinden bile daha etkili oluyor. Şimdi yaşadığım ve yaşattığım tecrübelerden yola çıkarak size tavsiyem;

  • Öncelikle üzülmenize neden olan şeyin hormonlar olduğunu kabul edin. 
  • Evde üzücü şeyler konuşmayı yasaklayın. 
  • Moral bozucu haberler, olumsuz hamilelik ve doğum hikayeleri, acıtasyonu ilke edinmiş dizilerden uzak durun. 
  • Her gerildiğinizde eşinize sarmayın, bu evdeki gerilimi daha çok artıracak, daha çok üzülmenize neden olacaktır. İlla bir şeye sarmanız gerekiyorsa; damlatan musluğa, yavaşlayan internete, kenarı takılan halıya patlayın...
  • Gerilerek ortalığı cehenneme çevirmek yerine, çocuk gibi naz yapın. Bu sizi daha katlanılabilir bir hale sokacak, hatta sevimli görünmenizi bile sağlayacaktır.
  • Boş kalmayın, vaktinizi mutlaka bir şeylerle doldurun. Bebek bakımı ve en önemlisi emzirmekle ilgili bilgiler edinebilirsiniz mesela. Doğumdan sonra araştırmaya yapmaya pek vaktiniz kalmayacağından hamilelikte edineceğiniz bilgiler çok işinize yarayacaktır.
  • Eğer sizin ve bebeğinizin sağlığı için bir engel teşkil etmiyorsa, arkadaşlarınızla buluşun, sinemaya gidin, gezin tozun. Bu moralinizi yüksek tutacaktır. Ayrıca doğumdan sonra uzun bir süre evden çıkamayacağınız için bu günlerin tadını çıkarmış olursunuz.
  • Size yardım teklifinde bulunanları geri çevirmeyin, her fırsatta dinlenin. Yorgunluk stresinizin artmasına neden olur.
  • Aldığınız kiloları dert etmeyin.
  • Doğumdan sonra geçireceğiniz uykusuz günler için stok yapın, bol bol uyuyun.
  • Bebeğinizle sık sık konuşun. Bu hem bebeğiniz ve aranızdaki iletişim için çok önemlidir hem de sizin moralinizi yükseltecektir. 
    Hamilelik sürecinin hiç bitmeyecekmiş gibi geldiğini biliyorum. Ben de dahil bütün anneler böyle hissediyoruz mutlaka. Ama inanın doğumdan sonra nasıl geçtiğini anlamadığınızı farkedeceksiniz ve keşke o günlerin tadını çıkarsaydım diyeceksiniz. 

    Şunu kesinlikle unutmayın stres anında salgıladığınız hormonlardan olumsuz etkilenir ve gerilir. 

    Bebeğinizle birlikte sakin, mutlu ve huzurlu bir hamilelik dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder