10 Ekim 2012 Çarşamba

STRESTEN SÜT KESİLMESİ

    Hanımlar önceki yazılarımda verdiğim süt yapan yiyecek içecek listelerinden tabi ki tüketmeye çalışın fakat bunları yemediniz diye sütünüzün olmayacağını düşünmeyin. Ev işlerini bir kenara bırakın; bebeğiniz uyudukça sizde uyuyun, çünkü gece emzirmeleri sizi oldukça uykusuz ve halsiz bırakacaktır; stresten uzak durun, bebeğiniz bol bol sevin ve sütünüzün bol olduğunu düşünün... Emin olun sütünüz olacaktır.  
    Stresten uzak durmak elimde mi diye düşünenlere bir tavsiye: Eğer her şeyi kafanıza takarsanız, olayların sizi üzmesine izin verirseniz üzülürsünüz. Kendinizi bebeğinize odaklayın ve "kimse canımı sıkıp bebeğime negatif enerji, huzursuzluk yansıtacak kadar, onun süt üretimini tehlikeye atacak kadar değerli değil" diye düşünün. Hayatınızda problem olmamasını sağlamak elbette mümkün değil ama problemlerin sizi üzmesine izin vermek elinizde. İş işten geçtikten sonra ve sizi üzecek olaylar geçtikten sonra keşke kafama takmasaydım da bebeğimi daha çok emzirebilseydim diye pişman olmayın sonra.
     Ama şunu da aklınızdan çıkarın: "Eşimle tartıştım sütüm kesilecek. Kaynanam beni üzdü sütüm kesilecek. Maddi problemlerimiz var sütüm kesilecek." Bu şekilde düşünürseniz, beyninize bu komutu vermiş olursunuz.
Bir yazımda daha bahsetmiştim; Kocası ortalıkta olmayan olduğunda da şiddet uygulayan, 5 çocuğuyla çok zor günler geçiren, maddi problemler yaşayan bir tanıdığım son iki çocuğunu (aralarında bir yaş vardı ve ikisi de emiyordu) 3 sene emzirdi. Öyle somonlarla keten tohumlarıyla da beslenmiyordu üstelik. Çok fazla su içtiğini ve hiçbir zaman sütüm kesilir mi yada yetiyor mu diye düşünmediğini hatırlıyorum sadece. Anneler savaşın ortasında, kıtlığın içinde bebeklerini emzirmekten başka bir şey  yapamıyorlar. Sizce stres altında değiller midir? yada Dengeli besleniyorlar mıdır? hiç sanmıyorum.
     Artık kuruntularımızdan kurtulalım ve bebeğimiz kucağımıza alıp ona ve kendimize güvenerek emzirelim.
Sütün azalmasının en büyük büyük nedeni; sütüm bitecek kuruntusudur....!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder