15 Ekim 2012 Pazartesi

BEBEĞİM MAMA YEMİYOR MU DİYORSUNUZ?



  1. Eğer bebeğiniz mama yemiyorsa ilk yapmanız gereken şey onu fazla zorlamamaktır. Bebeğinizin ağzına zorla mamayı sokup ağzını kapatmak, şırıngayla püskürtmek, ağzını zorla açıp mamayı boğazına kadar sokmak gibi yöntemler hem tehlikeli hem de bebeğiniz için yemek yememekten çok daha yıpratıcıdır. Bu şekilde zorla yemek yedirirken bebeğinizin boğazına istemeyerek yediği için mama kaçabilir ya da bu durum onu psikolojik olarak çok etkileyebilir.
  2. Bebeğiniz uyurken yedirmeyi deneyin. Ancak yedirirken başını yükseltmeyi unutmayın.
  3. Mama yedirmeye çalışırken dikkatini birşeylere çekmeyi deneyin. Ben telefonuma şirinleri indirdim onu izleterek yediriyorum. Gürültü yapacak şeyleri birbirine vurmak da işe yarıyor. Örneğin; bir elinize bir kaşık alıp yanınıza tencere koyup kaşığı tencereye vurarak ses çıkartabilirsiniz yada oyuncaklarını birbirine vurabilirsiz. Reklam izletebilirsiniz.
  4. Mama kutularında yazılan ya da doktorların söylediği; "şu ayda şu kadar yemelidir" verilerine kulak asmayın. Çünkü bu veriler her zaman tutmayabilir. Benim oğlum 2 aylıkken yemesi gereken miktarın iki katını yiyordu, 6 aylıkken yemesi gerekenin yarısını yedi. Tabi ben de çok telaşlandım ama doktora gittiğimde kilosu boyu normal çıktı ve doktor böyle dalgalanmalar olabileceğini söyledi. Bunu bebeğini korumak isteyen o baskın annelik güdülerine anlatmak zor oluyor ama emin olun bunu başardığınızda yemek problemi problem olmaktan çıkıyor ve bebeğiniz de yemek zamanlarını işkence gibi görmekten kurtulup daha çok yemeye başlıyor.
  5. Bebeğiniz mamayı reddediyorsa mamanızı değiştirmeyi deneyin. Ben Aptamil veriyordum ama yemeyince değiştirip Hipp'e (Similac ve Humana da olabilir) geçtim ve çok etkisi oldu anında yemeye başladı.

  1. Bebeğiniz mama yemediğinde yapmanız gereken ilk şey su içirmeyi kesinlikle ihmal etmemek ve miktarını biraz artırmak. Çünkü mamadan gelen su kesildiği için bebeğiniz susuz kalabilir.
  2. Eğer mama değiştirmek de işe yaramadıysa ve eğer 4. ayınızı tamamladıysanız Aptamil ya da diğer mama markaları olabilir; sütlü pirinçli, meyveli, tahıllı muhallebi mamalardan 3-4 öğün verebilirsiniz. Ancak unutmayın bunlar ek besin olarak kalmalı ve ağırlık devam sütlerinde olmalıdır. Devam sütlerinin besleyici ve koruyucu özelliği çok daha fazladır.
  3. İkinci bir seçenek mamayı yaptığınız miktardaki suya 1 tatlı kaşığı pirinç unu katıp ateşte kaynatarak muhallebi kıvamına getirin. Hazırladığınız karışıma, kaç ölçeklik su kaynattıysanız o kadar mamayı ekleyip  iyice karıştırdıktan sonra çok küçük lokmalar halinde bebeğinize yedirebilirsiniz.(Bu işlemi bebeğiniz en az 3,5-4 aylıksa yapabilirsiniz.
  4. Şunun altını kesinlikle çizmek istiyorum ki; bebeğinize mutlaka çok küçük lokmalarla, yutmasını bekleyerek ve başını anakucağı pozisyonu kadar yükselterek yedirin. Yemek yedireyim derken çok ciddi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Lütfen çok dikkat edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder