21 Ekim 2012 Pazar

MORALİNİZ BOZUKKEN DİNLEDİĞİNİZ MÜZİĞE DİKKAT

Bakalım beğenecek misiniz?
   Yapılan araştırmalara göre dinlediğimiz müziğin, moralimiz bozukken sözlerine, iyiyken ise melodisine dikkat ettiğimizi biliyor muydunuz? Gerçekten ben bunu ilk duyduğumda şöyle bir düşündüm de, çok doğru bir araştırma. Böyle olduğu, moralimiz bozukken genelde dinlediğimiz müziğe dertli dertli eşlik etmemizden, iyiykense ritim tutup dans etmemizden de belli zaten.
    O zaman moral bozukken dinlediğimiz müzik türüne dikkat! Eğer, "Ben daha çok üzülmek, üzüntümü sonuna kadar yaşamak istiyorum" diyorsanız o başka tabi... Ama eğer bir an önce silkinmek ve kendinize gelmek istiyorsanız; kapatın o bunalım sözleri ve sizi en çok eğlendiren sevdiğiniz şarkıları açın.
    Ben de moralim bozukken müzik dinlemekten hoşlanmaz beni daha çok üzdüğünü düşünürdüm. Demek ki bu sebepleymiş. Lakin bu sayede bir şey farkettim o da depresif dönemlerde enstrumental müzik ruha birebir. Uzakdoğu, sufi, grek, çingene müzikleri, yabancı şarkılar(tabi bilmediğiniz dillerdeki... İngilizce biliyorsanız İngilizce dinlemenizin de etkisi olmayabilir, İspanyolca ve Fransızca öneririm, çok dinlendirici ve sakinleştirici olabiliyorlar...), biraz klasik olacak ama klasik müzik...
    Öylesine değil, şiddetle tavsiye ediyorum bunları. Müziği, daha çok üzülüp efkarlanacak bir araç olmaktan çıkarın. Ufkunuzu genişletecek, ruhunuzu dinlendirecek, kafanızı dağıtacak, olaylara ve hayata bakışınızı yumuşatacak hoş şeyler dinleyin, farkı hemen hissedeceksiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder