9 Ekim 2012 Salı

EMZİRMEK İSTİYORUM..!

    Öncelikle şunu söylemeliyim; emzirmenin yararları tabi ki tartışılmaz ama şüphesiz en büyük faydası anneyle bebeğin arasındaki bağları pekiştirmesi, anneye bebeğini besleyebilmenin mutluluğunu yaşatması ve bebeğine de özgüven ve huzur sağlamasıdır. Düşünsenize bebeğinizin gözünde zaten ona bakan tüm ihtiyaçlarını karşılayan siz, aynı zaman da onun yaşam kaynağısınız. Bu demektir ki onun tüm hayatı sizsiniz. Benim hamileyken en çok hayalini kurduğum şeydi oğlumu emzirmek ama maalesef 3 ay sürdü. Onu da emzirerek değil sağarak vermek zorunda kaldım. Aslında ben bilinçsizliğimin bedelini ödedim daha doğrusu oğlum ödedi.
    Oğlumun çok gazı oluyordu ben de sağarak verince sütümü daha rahatladığını fark ettim ve böyle yapmaya başladım arada bir emziriyordum  o da emzirdiğim zaman gönülsüz de olsa emiyordu ama sonrasında çok gaz sancısı oluyordu. Gaz probleminin 3. ayda biteceğini düşünerek o zamana kadar sütümü sağarak verdim. Bir de tabi sütümün miktarını emzirirken bilemediğim için kontrol altında tutmak istedim yediklerini.
    "Sağmak emmek gibi olmaz sütün azalır" dedi doktoru; "Yoo geliyor işte hala ne var, oğlum gaz sancısı mı çeksin? ne kadar yediğini  anlayamıyorum... Hala emiyor işte vs vs vs" dedim durdum. Gelelim sonuca; sütüm gittikçe azaldı. Bu panikle oğlumu emzirmeye karar verdim ama o emmek istemedi... 2-3 günde bir emiyordu ama birden kesti. Ne kadar üzüldüğümü anlatamam... Pişmanlığımı da... Tek tesellim ertesi gün onca uğraş sonucu 5 dk falan emmesi oldu son bir kez emzirmek nasip oldu yani. Oğlum ilk çocuk olmanın sıkıntısını yaşadı maalesef, ikinci çocuğumda asla böyle bir hata yapmam. Hala bu konudan bahsettiğimde içim burkuluyor, şimdi oğlum 6,5 aylık ve her şeyin daha çok farkında. Sürekli oynuyorum onunla ve düşünüyorum eğer hala emseydi şuan bana karşı hissettiği duygu çok daha derin daha değişik olabilirdi. Bu konuda oğlum 40 yaşına da gelse kendimi suçlamaktan vazgeçmeyeceğim sanırım....
     Emzirmek gaz yapar mı? Tamamen sorumlusu emzirmek olmasa da fark eder evet ama asla emzirmemeye değmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder